2008-02-01

Efter NH innan Löven

Nyköping tog chansen likt IK gjorde förra säsongen mot Almtuna att jävlas med lagen ovanför som fortfarande har något att spela för. Det känns väldigt besvärligt att spinna vidare på "satsningen" som det talades om inför denna säsong om säsongen sumeras under playoff-plats. Det måste vart en trist syn och se ett lag vika ned sig så som Oskarshamn måste ha gjort i Nyköping. Att inte ens kunna producera ett tröstmål i en sådan viktig match när motståndarna leder med 4 - 0 och matchen är avgjord är ju skitdåligt.

*
(Källa: barometern.se)
Eftersom matchen tydligen var katastroffalt dålig var det riktigt skönt att se denna bilden i tidningen dagen efter. Jag bevittnade inte tillställningen och kan därför inte säga om rätt personer blev bänkade, men det känns riktigt skönt att det iallafall från coachernas sida försökte få igång laget.
*
Ny match mot Löven senast. Om jag minns rätt vann vi hemma mot dem med 4 - 0 i början på säsongen och gjorde, enligt mig, säsongen hittills bästa match just då. Tråkigt att matchen sänds på TV av två skäl. Ett, IK spelar skitdåligt när TV är på plats. Pinsamt dåligt facit. Två, Om vi nu, tyvärr, ska missa playoff så behöver klubben alla pengar de kan få. Trist att bittra människor väljer att stanna hemma och se matchen i soffan ikväll istället. Har på känn att det blir en usel publiksiffra i afton.
*
Det kändes väntat igår att det inte kom någon värvning under sista dagen som transfern-fönstret hade öppet. Trots det kunde jag inte slita mig från att konstant trycka på F5 på eliteprospects och ikoskarshamn.com.
Visst, Per Svensson kom hem. Hoppas bara han får förtroende, backsidan har sviktat rejält emellanåt.
*
Henke Karlsson till Malmö. Jag sa ju att han spelade i ett på tok för dåligt lag!

Inga kommentarer: