2008-03-30

Kitos Eetu

En riktigt viktig pusselbit inför nästa säsong föll på plats när Qvist satte sin kråka på ett ett-årskontrakt. Ville-Vesa Vainiola blev landsmannen som följer med från öst. Ska bli spännande. Hoppas att en av hans styrkor är tekingsmomentet, för just bristen på vunna tekningar kan till stor del legat bakom den missade playoff-platsen. Skänt också att vi har överflöd av centrar som de ser ut nu.

Bara hoppas att det blir en värning likt #25 förra säsongen.

Jag aser inte att Åhsberg har prio ett i dagsläge utan nu vill jag se stabila och rutinerade backar. Skadade Nordholm, Gartner och Svensson är nog inget som skrämmer många lag i HA.

Bra för både klubben och Tom att han valde spel i annan klubb. Kommer nog göra honom gott. Blir dock lite tveksam, för jag antar att osämjan mellan Tom och Challe ska handlat om speltid eller kanske bristen på den som speltid som Tom anser sig ska spela, men jag tvivlar att han kommer få den speltiden i VLH. De har och kommer förmodligen värva backar som går före Linder i både PP och BP.

*

Blir förmodligen inget med Troja-Alexander.

*

Hult har inte stängt dörren.

*

Vill se en riktigt tuffing presenteras snart. En som verkligen tar en fight, men även kan spela hockey. Tobbe Holm vore en bra sådan, men det är ingen idé att hoppas på just honom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tom växer förmodligen med uppgiften. Det tror jag men valpigheten hänger kvar.