2007-09-28

Ett ljus i mörkret

Det ser ut att ordna upp sig på jobbfronten inom den snaraste framtiden. Kontorsjobbet verkar inte vara kört än och idag fick jag ett erbjudande om förlängning på nian/leverans.

Självklart hoppas jag på kontorsjobbet. Det vore underbart skönt med enbart dagtid och normala kläder även om lönen kanske minskar lite.

På bara två dagar har det pendlat mellan arbetslöshet på måndag till förlängt två veckor, sen nu förlängt till årsskiftet. Det känns riktigt skönt att man kommer ha jobb nu när man flyttat och räkningarna trillar in.

*

Begärde och fick ledigt på Torsdag. Dagen efter brorsans födelsedag, hans trettionde. Om en vecka blir han gubbe.

*

Växjö borta imorgon/idag. Ingen lätt uppgift och det är nog inte många som säger emot när jag påstår att vi måste skärpa oss på alla plan om vi överhuvudtaget ska ha en chans.

Tyvärr kan jag inte åka då jobbet, som vanligt, kommer i vägen. Ville inte begära ledigt två dagar så tätt inpå och jag hade varit försent ute då schemat sedan länge varit spikat. Brorsans trettioårsdag smäller högre.

Synd att serien startade som den gjorde. Huddinge var usla men IK var sämre. Vilket säger mycket om spelkvalitén i den matchen.

Inga kommentarer: