2007-09-30

Vände det mot Växjö?

Så kom den, säsongen första seger och med den de första, i raden av många, poängen. Vi lämnade den, rent ut sagt vidriga jumboplatsen och avancerande en placering. Målskörden fördubblades och Mackan fick göra sin första match i denna säsong seriesammanhang.

Det skulle visa sig inte bara ett modigt utan ett vinnande drag av Challe att låta Fransson vakta bås-dörren denna match. Nu tycker inte jag att Fransson på något sätt varit ansvarig för någon av våra förluster då hela laget stundtals varit riktigt blekt, men detta kanske ger honom ytterligare tändvätska. Jag tror och hoppas att Challe fortsätter spela Mackan nu närmast mot AIS. På tal om målvakter, jag tror inte att Engstrand, när det faller på hans lott att komma hit igen kommer ta förstaspaden från start en enda match i år. Han må vara en väldigt stor talang, men de gångerna jag sett honom vakta kassen har han inte imponerat. Han släpper returer i ett och ger ett allmänt darrigt intryck. Det märks när laget inte har en målvakt längst bak som de kan lita på.

Varför spelade Karlsson med Fasth i kassen? Tecken på underskattning?

Kul att det börjar gå vägen för Eetu. Han kommer nog visa sig vara betydligt bättre än vad många trodde inför säsongen, mig själv inräknat. Jag trodde inte att en bänknötare från ett av SM-liigas sämsta lag skulle komma ligga i toppen av den interna poängligan, dock bara efter fem omgångar, men sättet han spelar på och passningarna han slår visar att det kommer komma fler poäng därifrån.

Blev också glad när jag såg att Rönken tog ett matchstraff mot slutet och stod upp! All heder åt honom för det. Förra säsongen vek samtliga spelare ner sig när det hettade till. Alla lag behöver en eller ett par spelare som står upp och vägrar ta skit.

Om flytet nu håller i sig så bör vi slå Almtuna hemma på Onsdag och NH90 borta på fredag. Någon som ska åka? Plats i nån bil?

Inga kommentarer: