2007-10-01

Inför Oskarshamn - Almtuna

IK tar emot Almtuna på Onsdag. Ett lag med Ragnarsson i spetsen som öst in poäng på första fem omgångarna. Ex-nybroiten Kimby är också en spelare vi måste se upp med.
Jag har en känsla att en vinst mot AIS skulle få fart på hockeyn igen. Gnällspikarna kanske skulle tystna, om än bara för ett par omgångar.Vi måste få lite häng på lagen ovan oss i tabellen, samtidigt som vi måste kunna riskera att förlora en match utan att det blir kris igen, vilket inte är läget just nu. En förlust på Onsdag och vi är tillbaks på ruta ett igen.

Jag tänkte försöka få med mig kameran till hallen och ska, om resultaten blir någorlunda bra lägga upp lite bilder på bloggen.

*

Moore Support försöker för andra matchen i rad anorda resa till fighten borta mot NH90 på Fredag. Också denna match satsar de på en stor buss. Roligt att de tar lite initiativ och försöker. Deras hemsida har äntligen kommit upp och finns att besöka här. Det är bara hoppas att de får lite gensvar och att folk anmäler sig.

*

Var på den tredje och sista intervjun angående jobbet idag. Fick reda på att jag ligger bra till vilket verkar lovande. Vi pratade också om arbetsuppgifterna och de låter riktigt spännande, men man kan ju också vända på det hela och säga, Vad skulle inte verka spännande gentemot det jobbet jag har nu?

Inga kommentarer: