2007-10-04

Två poäng mot AIS

Efter en, som vanligt, seg förmiddag på linen fick jag ett väldigt roligt telefonsamtal där jag ombads skriva på ett anställningsbevis för kontorsjobbet. Bara det gjorde ju min dag, men som om det inte vore tillräckligt så hade brorsan kalas. Jag lämnade presenterna och tog ett par öl innan jag var tvungen att ursäkta mig och kila iväg till Arena Oskarshamn. Där man fick se en tämnligen usel match där det brändes gått om chanser från båda sidor. Åhsberg missade ju vad alla 1 500-nånting åskådare trodde var öppet mål. Med lite flyt skulle vi gjort betydligt fler mål än vad som skedde, fast och andra sidan skulle Almtuna kunnat gjort detsamma.
Det var glada miner från många håll efter matchen, men i mina ögon fanns väl engentligen inget mer än två poäng att vara glad för.

Om man ska ge lite omdämen så får Eetu plus för första halvan av matchen. Linder gjorde också en okey insats tillsammans med Rönken som denna säsong gått från klarhet till klarhet gentemot den förra. Tycker att Nybeck jobbade bra också, dock hade han inte mycket speltid.

Dåligt med folk
Publiksiffran var riktigt dålig, speedwayen spelade såklart in. Förstår inte att Oskarshamnarna inte ställer upp mer. De har ju flertalet gånger tidigare visat att de är riktiga medgångspublik som, om vi inte leder serien, bara för tummen ur arslet och betalar en ynka hundring när lag som Rögle, Löven och Leksand kommer på besök.


Powerplay
IKs powerplay var sämre än på länge. Det grötades som vanligt vid sargen och vissa spelare verkar tro att alla spelare på banan ska flytta på sig om de står och glor med pucken ftillräckligt länge så att det tillslut ska kunna bli ett friläge. För övrigt var det mycket roligt att Svanberg fick hänga en kasse igår. Han har, med viss rätt, fått ta mycket skit den senaste tiden. Nu är det bara hoppas att det vänder för en av våra nyckelspelare.

Fransson tillbaka i LHC
Fransson får väl en två(av fem) i betyg efter gårdagens match. Det verkar som att han inte går in riktigt för uppgifter. Han ser lite slapp ut, dock spelar han mycket lugnt, men slarvar emellanåt. Han hade såklart otur på AIS sista kvittering, men jag anser att han borde tagit den trots den lustiga studsen. Engstrand var och kollade på matchen och idag blev det officiellt att Fransson kallas till baka till LHC och Engstrand kommer tillbaka hit. Hoppas verkligen Markus får chansen nu. I mina ögon borde han fått fortsatt förtroende inför denna match.


Glada miner efter jaensson mål
Det dåliga powerplayet till trots var det där Jaensson avgjorde.

Anledningen till att det inte blir fler bilder är kvalitén. Får se om jag tar med mig kameran på nästa match.
MS tackar laget
Moore support tackar laget efter slutsignalen.

Halvtomma loger.

Och så ett grattis till Dackarna! Speedway intresserar mig inte speciellt men hellre Målilla än Västervik.

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.